Polski     English
Kontrast:

Tekst:

Current Size: 87%

Godło Polski

PRACOWNICY

Ogłoszenia dla pracowników

Biuro Informacji i Promocji
14.06.2019

Biblioteka Główna WUM zaprasza na bezpłatne szkolenia z naukowych baz danych, które odbędą się 26.06.2019 w sali nr 23 Centrum Biblioteczno-Informacyjnego WUM.

Szkolenia prowadzone będą w języku polskim, wymagana jest rejestracja.

Scopus jako narzędzie dla naukowców - godz. 09:00

  • Omówienie zasobów bazy Scopus
  • Analiza oraz mierniki bibliometryczne dostępne w bazie Scopus
  • Wyszukiwanie najlepszych, recenzowanych czasopism naukowych
  • Profile autorów oraz instytucji
  • Przykłady on-line

Rejestracja na szkolenie: https://forms.gle/u8rQ6quEov5iKdFaA


ScienceDirect i Mendeley jako narzędzia dla naukowców – godz. 10:45

  • Omówienie zasobów bazy ScienceDirect
  • Strategie prostego (szybkiego) wyszukiwania literatury
  • Strategie budowania złożonych zapytań
  • Alerty i rekomendacje w bazie ScienceDirect
  • Przykłady online
  • Omówienie możliwości programu Mendeley
  • Zarządzanie bibliografią
  • Portal społecznościowy dla naukowców
  • Demo

Rejestracja na szkolenie: https://forms.gle/F9F2jCc62yTwaWgd6


Reaxys jako narzędzie dla naukowców - godz. 12:45

  • Czym jest baza Reaxys?
  • Zakres bazy Reaxys
  • Jak Reaxys pomoże mi w realizacji moich celów?
  • Przykłady online

Rejestracja na szkolenie: https://forms.gle/pSwKb7oDB1tv6dNs7

 

Ewentualne pytania prosimy kierować na adres: lukasz.samolinski@wum.edu.pl

Biuro Informacji i Promocji
07.06.2019

„Rozszerzenie dostępu online do metadanych naukowych zasobów informacyjnych Biblioteki Głównej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, poprzez retrospektywne opracowanie opisów katalogowych czasopism medycznych, wydanych w latach 1881-2012 – zadanie finansowane w ramach umowy 778/P-DUN/2019 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę”

Kierownik projektu: mgr Irmina Utrata, Dyrektor Biblioteki Głównej

Symbol WUM: BIBG/DUN07/19
Termin rozpoczęcia i zakończenia: od 2019-01-01 do 2019-12-31

Celem prac, zaplanowanych do realizacji we wnioskowanym zadaniu, jest rozszerzenie informacji katalogowej online o zasobach czasopism BG WUM. Planowane jest wykonanie rekordów bibliograficznych dla 2 400 woluminów czasopism, wydanych w językach kongresowych – niemieckim i angielskim, w latach1881-2012, które stanowią cenny zbiór informacji z zakresu medycyny i nauk pokrewnych.  Prace katalogowe zostaną przeprowadzone w zintegrowanym systemie bibliotecznym Aleph. Opracowane rekordy, z informacją na temat zasobów biblioteki, zostaną udostępnione poprzez katalog online pod ogólnodostępnym adresem: http://aleph.wum.edu.pl. Realizacja zadania wpisuje się w systematyczny proces zwiększania zasięgu informacji katalogowej online, poprzez retrospektywne opracowanie zasobów bibliotecznych BG WUM. Wnioskowane zadanie stanowi rozszerzenie zakresu informacji katalogowej opracowywanej aktualnie w ramach dofinansowanego ze środków DUN wniosku nr 387439, na rok 2018 oraz informacji katalogowej opracowanej i udostępnionej online w ramach wniosku nr 351268, na rok 2017.

BG WUM, jako jedna z 11 bibliotek uczelni medycznych w kraju, odgrywa istotną rolę w ogólnokrajowej medycznej sieci biblioteczno-informacyjnej. Jest największą w swojej grupie pod względem liczby zbiorów i drugą, co do wielkości zasobów, biblioteką o profilu medycznym w regionie mazowieckim. Czyni to z niej jedną z ważniejszych instytucji dla osób związanych ze służbą zdrowia, zainteresowanych dostępem do fachowej literatury medycznej. W 2017 roku, odnotowano ponad 188 000 odwiedzin użytkowników, blisko 328 000 wejść na stronę www, udzielono ponad 38 000 informacji bibliotecznych, w tym ponad 19 000 informacji katalogowych. Zgodnie z zapisami Ustawy o bibliotekach z dnia 27 czerwca 1997 r. (wraz z późniejszymi zmianami) w rozdz. 6 art. 21 pkt. 2 , Biblioteka Główna Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, jako jednostka, której organizatorem jest uczelnia wyższa, należy do grupy bibliotek naukowych. Wspierając działalność naukową i dydaktyczną WUM, zapewnia dostęp do zasobów, które są niezbędne do prowadzenia prac naukowo-badawczych i realizacji zadań w ramach kształcenia akademickiego.

Istotnym elementem procesu udostępniania materiałów naukowych i dydaktycznych, jest zapewnienie informacji o posiadanych zasobach. Podstawowym narzędziem wykorzystywanym w tym celu jest katalog online. Prowadzony w zintegrowanym systemie Aleph, katalog elektroniczny jest dostępny w dwóch lokalizacjach www ze strony BG WUM, a także z poziomu NUKAT, z którym BG WUM współpracuje od 2011 roku. Strona www BG WUM, daje możliwość korzystania z informacji katalogowej na dwa sposoby: bezpośrednio z katalogu online, znajdującego się pod publicznym adresem: http://aleph.wum.edu.pl  oraz przez multiwyszukiwarkę PRIMO, dostępną pod publicznym adresem: http://primo.wum.edu.pl. Zastosowane rozwiązanie ma na celu pozyskanie możliwie największej liczby odbiorców informacji katalogowej online. Uwzględnia różne preferencje wyszukiwania informacji, a co za tym idzie, zapewnienia użytkownikom dostęp do różnorodnych narzędzi informacyjno-wyszukiwawczych: w postaci katalogu online, a także multiwyszukiwarki, której funkcjonalność zbliżona jest do funkcji najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, np. Google. Dzięki współpracy BG WUM z NUKAT, informacje katalogowe są również dostępne z poziomu największego katalogu centralnego w Polsce. Indeksowanie informacji z NUKAT w bazie WorldCat OCLC, czyni z katalogu online BG WUM narzędzie wyszukiwawcze o zasięgu światowym. W ramach zaplanowanych prac, przewidziano także rejestrację katalogowanego zasobu w  Centralnym Katalogu Czasopism Zagranicznych Głównej Biblioteki Lekarskiej. Katalog ten stanowi unikatowe źródło informacji o dostępności zagranicznych periodyków naukowych z zakresu nauk medycznych, w polskich bibliotekach medycznych. Baza jest zasilana danymi pochodzącymi z 53 bibliotek medycznych i udostępniona publicznie pod adresem: http://opac.gbl.waw.pl/cgi-bin/wspd_cgi_ckcz.sh/wc_opac.p

Obecność katalogu biblioteki BG WUM w ww. lokalizacjach internetowych, pozwoli na szerokie wykorzystanie metadanych opisowych, przygotowanych w ramach realizacji wnioskowanego zadania, zarówno w skali kraju jak i świata. Zapewni to zwiększenie dostępu do informacji o zbiorach BG WUM, co powinno mieć bezpośrednie przełożenie na lepsze wykorzystanie opracowanego księgozbioru, większą popularyzację osiągnięć naukowych oraz intensyfikację powstawania nowych publikacji. Rozszerzenie informacji katalogowej online o zasobach czasopism BG WUM przyczyni się również do  wzrostu liczby zamówień realizowanych w ramach wypożyczeń międzybibliotecznych, a także wzrostu liczby zapytań składanych za pośrednictwem formularzy online dostępnych ze strony www Biblioteki i drogą tradycyjną.

Prace wykonane zostaną w BG WUM, przez wykwalifikowany zespół, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie opracowania zbiorów bibliotecznych. Opisy katalogowe będą tworzone z zastosowaniem polskich norm i zaleceń dotyczących opisu bibliograficznego, opartych na znormalizowanych w  skali międzynarodowej zasadach katalogowania ISBD(CR), a także formacie wprowadzania danych MARC 21.

Biuro Informacji i Promocji
03.06.2019

Zadanie finansowane w ramach umowy 579/P-DUN/2019 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę”.

Kierownik projektu: Prof. dr hab. Jakub Gołąb, Kierownik Zakładu Immunologii
Symbol WUM: APD5/DUN06/19
Termin rozpoczęcia i zakończenia: od 2019-01-01 do 2019-12-20

Opis:

15th Warsaw International Medical Congress to już piętnasta, jubileuszowa edycja międzynarodowej konferencji dla Młodych Naukowców organizowanej przez Studenckie Towarzystwo Naukowe Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W tym roku odbędzie się ona w dniach 9-12.05.2019r. w Centrum Dydaktycznym WUM przy ul. Trojdena 2a.

Konferencja ta, ma na celu umożliwienie młodym naukowcom z całego świata prezentacji wyników swoich badań, zgłębienia wiedzy z zakresu nauk biomedycznych, nabycie nowych umiejętności praktycznych oraz szeroko pojętą promocję nauki. Kierowana jest do studentów kierunków biomedycznych, doktorantów oraz młodych lekarzy i naukowców z całego świata.

Od lat swoją obecnością w roli wykładowców zaszczycają nas światowej klasy uczeni, z niezwykle różnorodnych pól naukowych. Każdy z nich jest najlepszym specjalistą w swojej dziedzinie. Między innymi, podczas 12th WIMC swoją obecnością zaszczycił nas Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie Medycyny - prof. Bert Sakmann. 14. edycja Kongresu, również była wyjątkowa, ponieważ gościliśmy prof. Roberta Lefkowitza - Laureta Nagrody Nobla w dziedzinie chemii.

W związku z coraz większym zainteresowaniem uczestników wykładami, w tym roku zaprosiliśmy równie interesujące postacie ze świata nauki. Nasze zaproszenie przyjęły takie osobistości jak: prof. Olivier Kurzai (Niemcy), prof. Marta Kwiatkowska (Wielka Brytania), dr Emilie Karafillakis (Wiela Brytania), dr Nadine Haram (Wielka Brytania), Prof. Bohdan Pomahac (USA), dr David Casarett (USA)

W zeszłym roku, do konkursu prac, uczestnicy zgłosili wyjątkową ilość abstraktów - 710 prac z aż 35 państw, w tym również tak odległych jak Chiny ,Etiopia czy nawet Kanada. Prace te były prezentowane na 24 sesjach naukowych. Warsaw International Medical Congress jest więc niepowtarzalną okazją do przedstawienia swojego dorobku naukowego przed doświadczonym Jury, składającym się z najwybitniejszych lekarzy w Polsce. W tym roku na uczestników sesji Cardiology& Cardiosurgery czekał gość specjalny: prof. Jeffrey Michel'a z Texas A&M College of Medicine, który również zasiadał w Jury dzieląc się z młodymi adeptami medycyny swoim doświadczeniem. Jest to również idealna okazja do zdobycia doświadczenia w wystąpieniach publicznych. W roku poprzednim recenzji dokonało aż 259 recenzentów w stopniu doktora nauk lub wyższym. Podczas samego kongresu prace oceniane były pod względem merytorycznym przez blisko 190 członków jury w stopniu naukowym doktora habilitowanego lub wyższym. Podczas tegorocznej edycji 15th WIMC planujemy 29 sesji naukowych. Każda z zakwalifikowanych prac przejdzie proces recenzji przez co najmniej 3 recenzentów z różnych ośrodków naukowych. Spodziewamy się, że w roku grupa recenzentów będzie liczyła ponad 320 naukowców.

Ponadto, zamierzamy kontynuować tradycję wprowadzoną przed trzema laty - zwycięzcy wybranych sesji naukowych staną do konkursu podczas Sesji Plenarnej. Zwycięzca konferencji 14th WIMC otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysiąca złotych, która umożliwiała mu wyjazd na dowolną zagraniczną konferencję. Osoby, które zdobyły 2. oraz 3. miejsce otrzymały możliwość odbycia stażu w Karolinska Institutet w Szwecji, pod okiem prof. Kenny Rodriguez-Wallberg oraz w Universitätsklinikum Münster w Niemczech pod okiem prof. Malca . Nauczeni wieloletnim doświadczeniem w tym roku planujemy przekazać nagrody finansowe nie tylko Zwyciezcy Kongresu, ale także laureatom 2. oraz 3. miejsca.

Obecnie WIMC jest wydarzeniem znanym wśród studentów i młodych lekarzy w całej Europie, a także zyskuje popularność na innych kontynentach. W ostatnich dwóch latach zawiązaliśmy liczne umowy partnerskie z Kongresami z całego świata. Sprzyja to między innymi wymianie doświadczeń, spostrzeżeń i pomysłów, ale także często nawiązywaniu ciekawych kontaktów. WIMC jest konferencją rozwijającą się niezwykle szybko, z roku na rok zyskującą coraz większy rozgłos. Daje swoim uczestnikom wiele niezwykle cennych możliwości: poszerzania horyzontów naukowych, rywalizacji na polu naukowym, zdobycia najświeższej wiedzy medycznej.

W ramach wydarzenia poruszane są bardzo ważne tematy z zakresu zdrowia publicznego, a współpraca nawiązana z konferencją World Health Summit odbywającą się cyklicznie w Berlinie umożliwia uczestnikom poznanie problematyki związanej z problemami zdrowia publicznego na całym świecie.

Warsaw International Medical Congress for Young Scientists posiada liczne konferencje partnerskie - ponad 30 kongresów z całego świata. Dzięki temu tworzymy imponującą sieć współpracy naukowej.

Konferencja 15th Warsaw International Medical Congress for Young Scientists składa się z następujących elementów:

- sesje naukowe, w których uczestnicy prezentują wyniki własnych badań,

- wykłady eksperckie wygłaszane przez wybitnych wykładowców z Polski i zagranicy,

- warsztaty, podczas których uczestnicy nabywają i doskonalą umiejętności praktyczne i kliniczne,

- program rozrywkowy - bankiet, spotkanie integracyjne, wycieczki po Warszawie

- konkurs startup - 10 młodych wynalazców zaprezentuje wyniki swojej pracy, autor najlepiej ocenionego pomysłu wygra nagrodę pieniężną na rozwój pomysłu

Biuro Informacji i Promocji
24.05.2019

Urząd m.st. Warszawy zaprasza do udziału w konkursie o Nagrodę Prezydenta m.st. Warszawy autorów prac magisterskich oraz rozpraw doktorskich złożonych i obronionych w 2018 roku na warszawskich uczelniach, poruszających tematykę rozwoju stolicy. Prace konkursowe mogą dotyczyć wszelkich dziedzin i dyscyplin naukowych.

Pracę może zgłosić do konkursu jej autor lub za zgodą autora – promotor bądź jednostka naukowa, w której została napisana. Dlatego chciałabym zainteresować Państwa zgłoszeniem zeszłorocznych dyplomantów, których prace wpisują się w zakres tematyczny konkursu.

Dla laureatów przewidziane zostały nagrody finansowe:

  • dla autora zwycięskiej rozprawy doktorskiej 15 tysięcy złotych;
  • dla trzech wyróżnionych doktorów po 6 tysięcy złotych;
  • dla autora zwycięskiej pracy magisterskiej 7 tysięcy złotych;
  • dla trzech wyróżnionych magistrantów po 3 tysiące złotych.

Formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami w wersji elektronicznej: pracą dyplomową, skanem recenzji, rekomendacją promotora, potwierdzeniem obrony oraz edytowalną wersją formularza należy złożyć do 14 czerwca 2019 roku za pośrednictwem poczty lub osobiście w Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, ul. Senatorska 27, Warszawa 00-099.

Regulamin i Formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie: www.um.warszawa.pl/NP.

Biuro Informacji i Promocji
21.05.2019

M.st. Warszawa zaprasza doktorantów warszawskich uczelni do udziału w programie stypendialnym i realizacji projektów badawczych związanych z rozwojem i bieżącym funkcjonowaniem miasta. Włączenie młodych naukowców do dialogu na temat przyszłości stolicy ułatwi skuteczną realizację celów Strategii 2030.

Stypendia będą przyznawana na maksymalnie 12 miesięcy w łącznej kwocie do 30 000 zł na projekt, tj. 2500 zł miesięcznie. Wyniki badań mają odpowiadać na konkretne wyzwania związane z funkcjonowaniem i rozwojem Warszawy. Stypendia przyznawane będą na projekty badawcze w obszarach wskazanych przez Urząd m.st. Warszawy, zbieżnych z tematyką doktoratu.

Stypendysta oprócz wsparcia finansowego może liczyć na opiekę pracownika merytorycznego Urzędu m.st. Warszawy, polegającą na przykład na ułatwieniu dostępu do danych i opracowań, którymi dysponuje urząd, lub pomoc w załatwieniu ewentualnych formalności wymaganych do przeprowadzenia badania. Wyniki pomyślnie zrealizowanych stypendialnych projektów badawczych znajdą zastosowanie w kształtowaniu polityk miejskich.

Przy wyborze stypendystów będą brane pod uwagę: zgodność tematu ze wskazanymi obszarami badawczymi, aplikacyjny wymiar badania oraz uwzględnienie kontekstu lokalnego. Jednym z wymogów formalnych jest uzyskanie opinii promotora pracy doktorskiej na temat stypendialnego projektu badawczego.

Nabór do programu będzie prowadzony co roku, za każdym razem wskazywane będą obszary, w których miasto poszukuje odpowiedzi na wyzwania rozwojowe.

Pierwsza edycja stypendiów dla doktorantów – obszary badań:
o zabezpieczenie opieki psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży na terenie m.st. Warszawy,
o zabezpieczenie opieki nad osobami starszymi na terenie m.st. Warszawy o żywienie dzieci w placówce oświatowej,
o edukacja zdrowotna młodzieży,
o aktywność fizyczna mieszkańców Warszawy,
o budżet obywatelski, o migracja i integracja,
o zabytki – analiza informacji przestrzennych oraz projektów informatycznych dot. dziedzictwa kulturowego,
o planowanie przestrzenne – miasto zdrowe, zwarte i policentryczne,
o przestrzeń publiczna w kontekście tworzenia centrów lokalnych, o innowacje w projektowaniu w projektowaniu urbanistycznym i architektonicznym,
o crowdfunding jako narzędzie współpracy miasta z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
o dzielnica innowacji,
o modelowanie w działaniach pro-gospodarczych miasta.

Aplikowanie do programu stypendialnego polega na mailowym przesłaniu poprawnie wypełnionego wniosku, opinii promotora oraz załączonych do ogłoszenia oświadczeń.

Termin zgłaszania wniosków to 30 czerwca br.

Na stronie www.um.warszawa.pl/sdd znajdują się wszelkie potrzebne informacje oraz wzory dokumentów do pobrania. Naukowa Warszawa

Biuro Informacji i Promocji
07.05.2019

W okazji zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Pielęgniarki, obchodzonego 12 maja, 29 i 30 kwietnia studentki ze Studenckiego Koła Naukowego Pielęgniarstwa Klinicznego, działającego przy Zakładzie Pielęgniarstwa Klinicznego Wydziału Nauk o Zdrowiu, pod okiem opiekunek koła odwiedziły dwa wilanowskie żłobki i przedszkola, aby w przyjazny i zabawny sposób opowiedzieć dzieciom o zawodzie pielęgniarki.

Tym samym rozpoczęty został cykl spotkań w warszawskich placówkach, mający na celu promocję zawodu pielęgniarki wśród najmłodszych. Następne spotkanie odbędzie się 9 maja w żłobku MajaBaja na Ursynowie.

Fot.: materiały SKN Pielęgniarstwa Klinicznego

 

 

Anna Lisicka
30.04.2019

Polskie Towarzystwo Medycyny Stylu Życia, które w kwietniu oficjalnie zainaugurowało działalność,  zaprasza do przystapienia do swojej organizacji.

Informacje dotyczące rejestracji, wysokosci składki członkowskiej i powodach, dla których warto przystapić do Towarzystwa znajdują się na stronie.

Biuro Informacji i Promocji
10.04.2019

Fundacja Tygodnika POLITYKA prowadzi akcję stypendialną skierowaną do młodych zdolnych ludzi nauki od 2001 roku. Przyznając Nagrody Naukowe chcemy wyławiać i eksponować tych, którzy są w awangardzie myśli, badań, intelektualnych poszukiwań, popularyzować to, co robią i ich samych, jako wzorce kariery zawodowej. Co roku ubiega się o nie kilkuset kandydatów w dziedzinie nauk humanistycznych, ścisłych, społecznych, nauk o życiu i nauk technicznych.

Do niedzieli 16 czerwca 2019 r. na stronie www.polityka.pl/stypendia dostępny jest formularz zgłoszeniowy, którego wypełnienie jest warunkiem przystąpienia do konkursu o 5 stypendiów po 15 tys. zł.

Piętnastu finalistów ogłosimy na łamach POLITYKI w środę 18 września, zaś nazwiska pięciu stypendystów ogłosimy podczas uroczystości wręczenia Nagród w niedzielę 20 października.

Regulamin, składy kapituł oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na naszej stronie www.polityka.pl/stypendia

W ciągu osiemnastu lat trwania akcji dzięki pomocy partnerów finansowych oraz czytelników tygodnika POLITYKA, którzy wpłacali na akcję 1% podatku, Fundacja wsparła 302 naukowców kwotą blisko 6 mln 400 tys. zł.

Biuro Informacji i Promocji
21.03.2019

Edukacyjna Fundacja im. prof. Romana Czerneckiego EFC organizuje drugą edycję konkursu Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego. Jest to szczególne wyróżnienie dla autorów publikujących prace, które stanowią pogłębiony głos w debacie na temat szkolnictwa i nauczania w Polsce.

Począwszy od marca br., do konkursu można zgłaszać artykuły publikowane w mediach oraz publikowane prace naukowe i popularnonaukowe na temat edukacji. Prace będą oceniane przez szerokie grono specjalistów. Autorzy publikacji, które według kapituły istotnie przyczyniają się do rozwoju rzeczywistości szkolnej i akademickiej, otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 10.000 zł. w każdej kategorii konkursu podczas uroczystej gali w listopadzie br.

Więcej informacji na temat konkursu znajdziecie Państwo na stronie www.efc.edu.pl/NagrodaCzerneckiego.

Patronat medialny nad Konkursem: Res Publica Nowa i Radio Kampus

Anna Lisicka
18.03.2019
Rada Młodych Naukowców - organ doradczy Rektora WUM informuje o uruchomieniu swojej strony internetowej dostępnej pod adresem https://rmn.wum.edu.pl/
Na nowo powstałej witrynie znajdą Państwo informacje dotyczące: zadań Rady, jej opinii i stanowisk oraz  podejmowanych działań.
Witryna zawiera także treści dotyczące kryteriów autorstwa prac naukowych oraz Ustawy 2.0.
Dostęp do strony jest także możliwy za pośrednictwem strony głównej WUM poprzez zakładkę "Serwisy"https://www.wum.edu.pl/node/7167
Biuro Informacji i Promocji
14.03.2019

W imieniu organizatorów zapraszamy na 6_tą edycję  forum naukowego w Polsce dotyczącego mikro i nanomechaniki również w zastosowaniach medycznych i biologicznych. 

Kontakt: 

IPPT PAN
Pawińskiego 5b, 02-106 Warszawa

Agnieszka Ponarska (Office)
Phone: +48 (22) 826 98 03
Fax: +48 22 826 73 80

Agnieszka Słowicka (Conference Secretary)
Phone: +48 (22) 826 98 03 

Strona konferencji: http://cnm2019.ippt.pan.pl/index.html

Plakat konferencji 

Program konferencji 

Biuro Informacji i Promocji
15.02.2019

Warszawski Uniwersytet Medyczny realizuje zadanie publiczne w ramach Narodowego Programu Zdrowia 2016-2020, polegające na upowszechnieniu wśród kadry medycznej zasad Międzynarodowego Kodeksu Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiecego (https://www.who.int/nutrition/publications/code_english.pdf).

W projekcie, prowadzonym pod kierownictwem dr n. biol. Aleksandry Wesołowskiej z Uniwersyteckiej Pracowni Badań nad Mlekiem Kobiecym i Laktacją, biorą udział: dr n. med. Barbara Baranowska z Zakładu Dydaktyki Ginekologiczno-Położniczej, mgr Iwona Kiersnowska z Kliniki Położnictwa i Perinatologii oraz dr n. społ. Antonina Doroszewska ze Studium Komunikacji Medycznej, przy współpracy z mgr Agatą Aleksandrowicz i mgr Małgorzatą Jackowską z Fundacji Promocji Karmienia Piersią.

I etap realizacji zakończył się opracowanie w polskiej wersji językowej dokument WHO pt.: „Zestaw Narzędzi Netcode - Monitoring Produktów Zastępujących Mleko Kobiece: Protokół do prowadzenia oceny okresowej”.

„Zestaw Narzędzi Netcode - Monitoring Produktów Zastępujących Mleko Kobiece: Protokół do prowadzenia oceny okresowej” - dokument do pobrania

Protokół posłuży w II etapie realizacji zadania, do przeprowadzenia pierwszej w Polsce oceny zgodności działań promocyjnych dot. produktów przeznaczonych do żywienia niemowląt oraz materiałów edukacyjnych dostępnych w podmiotach leczniczych i przestrzeni publicznej z Międzynarodowym Kodeksem Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece, przyjętym przez WHO w 1981 roku w Genewie. Wyniki analizy zostaną przedstawione do informacji publicznej.

Kontakt oraz dodatkowe informacje: http://noworodki.wum.edu.pl



Biuro Informacji i Promocji
14.02.2019

Zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce pracownicy uczelni wyższych mają obowiązek sprawdzania pisemnych prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego (JSA).

Poniżej znajdziecie Państwo materiały szkoleniowe dot. Jednolitego Systemu Antyplagiatowego przygotowane przez Ośrodek Przetwarzania Informacji Państwowego Instytutu Badawczego.

Część ogólna

Część I - promotorzy

Część II - promotorzy

Część III - promotorzy

Biuro Informacji i Promocji
11.02.2019

Miejsce: Galeria Wystaw Czasowych na I piętrze w budynku Centrum Biblioteczno-Informacyjnego przy ul. Żwirki i Wigury 63.

O wystawie: Dopuszczenie kobiet do kształcenia na poziomie uniwersyteckim, tak jak ich dążenia do równouprawnienia w innych dziedzinach, wzbudzały od najdawniejszych czasów wiele negatywnych emocji i były przedmiotem zażartych sporów w całej Europie. Pierwszymi uczelniami, które dopuściły kobiety jako słuchaczki do fakultetów medycznych były uniwersytety w Padwie i Bolonii. Przełom na drodze do ich równouprawnienia w środowisku akademickim nastąpił dopiero w drugiej połowie XIX w. Przyczyniły się do niego przemiany gospodarcze i społeczne oraz rozwój ruchów feministycznych. W tym czasie zaczęto już przyjmować przedstawicielki płci pięknej na europejskie uniwersytety. Pierwszą polską uczelnią przyznającą dyplomy akademickie kobietom był Uniwersytet Jagielloński. W Warszawie, pełnoprawnymi członkiniami społeczności akademickiej stały się one dopiero w 1915 r. Do najbardziej sfeminizowanych należał Wydział Lekarski Uniwersytetu Warszawskiego. Po ponownym wskrzeszeniu tej uczelni w 1945 r. kobietom było już zdecydowanie łatwiej. Wypełniły swoim wdziękiem i wiedzą niejeden szpital kliniczny oraz zakład i katedrę na Wydziałach Lekarskim i Farmaceutycznym UW, a od 1950 r. Akademii Medycznej. Obecnie w murach Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego studiuje ponad 7 tys. kobiet, co stanowi ok. 74% całej liczby studentów.

Wstęp wolny!


Biuro Informacji i Promocji
06.02.2019

Zapraszamy do polubienia i obserwowania fanpage'a projektu „Wdrożenie e-usług do obsługi procesów związanych z edukacją i egzaminowaniem w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym”, realizowanego przez Zakład Dydaktyki i Efektów Kształcenia Wydziału Nauki o Zdrowiu WUM!  W ramach projektu udoskonalona zostanie jakość kształcenia oraz sprawdzania wiedzy studentów!

https://www.facebook.com/eWUMprojekt/

Projekt jest współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

Biuro Informacji i Promocji
24.01.2019

Informujemy, że od 22 stycznia 2019 roku nastąpiła zmiana lokalizacji Katedry i Zakładu Patomorfologii z ul. Chałubińskiego 5, 02 – 004 Warszawa na ul. Pawińskiego 7, 02 – 106 Warszawa.

Numer tel./faksu 22 629 98 92 (Chałubińskiego 5) jest nieaktualny. Adresy e-mail  oraz numery telefonów na ul. Pawińskiego 7 pozostają bez zmian (tel: 22 599 16 70 i faks: 22 599 16 71).

Biuro Informacji i Promocji
21.01.2019

Informujemy, że na uczelnianej stronie www, w zakładce Formularze i druki Działu Kadr i Działu Płac ( sprawy płacowe) zostało opublikowane nowe oświadczenie o przekroczeniu kwoty ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe na rok 2019.

Oświadczenie dostępne na stronie

 

Biuro Informacji i Promocji
18.01.2019

17 stycznia br. w szpitalu klinicznym UCK WUM zlokalizowanym przy ul. Żwirki i Wigury odbył się koncert kolęd w wykonaniu zespołu "Heart Melodies", którego wokalistką i liderem jest Alicja Niździńska – studentka logopedii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. 

W realizację wydarzenia zaangażowały się osoby związane z działającą w szpitalu fundacją Ronalda McDonalda. Dzięki kolędowej atmosferze stworzonej przez członkinie zespołu  mali  pacjenci choć na chwilę mogli zapomnieć o swoich chorobach.

"Heart Melodies" to zespół  założony przy Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. F. Chopina w Warszawie. Jego członkinie, odwiedzając szpitale, domy opieki społecznej i szkoły, poprzez muzykę niosą pomoc potrzebującym.

 

Biuro Informacji i Promocji
03.12.2018

Dzięki programowi badań „BadamyGeny.pl” www.BadamyGeny.pl opracowanemu przez zespół kierowany przez prof. Krystiana Jażdżewskiego i dr hab. med. Annę Wójcicką (współpraca WUM, UW, Warsaw Genomics) możliwa jest całościowa ocena ryzyka zachorowania m.in. na raka piersi i prostaty. Testy genetyczne wraz z danymi klinicznymi pozwalają ocenić nasze zagrożenie oraz zaplanować działania, które pozwolą wcześniej wykryć nowotwór, kiedy jest w pełni wyleczalny.

Oszacowania ryzyka dokonuje się w oparciu o dane kliniczne badanej osoby, historię zachorowań w rodzinie oraz dane genetyczne.

Jako studenci i pracownicy WUM, za zniżkową kwotę, możecie wziąć udział w badaniu w ramach Ogólnopolskiego Programu Oceny Ryzyka Zachorowania na Raka.

Możecie oddać:
a) krew w wybranym punkcie (koszt to 15 zł oddanie krwi + 599 zł badanie minus 150 zł zniżki studenckiej = 449) lub

b) ślinę, korzystając ze specjalnej próbówki, którą odsyłacie potem pod wskazany adres (koszt tego wariantu analogiczny + 39 zł pakiet do pobrania śliny i kurier w obie strony).

Jak to zrobić?
KROK 1 – zarejestruj się na stronie www.badamygeny.pl
KROK 2 - przyjdź w godzinach 10:00-16:00 na ul. Pasteura 5a z ważną legitymacją studencką WUM (to tuż obok Kampusu Banacha, niedaleko Wydziału Biologii UW). Tam dostaniesz kod uprawniający do zniżki.
KROK 3 – wejdź na stronie www.badamygeny.pl w zakładkę „płatność za badanie”. Wybierz metodę oddania materiału do badania (ze śliny lub krwi) i wprowadź w wyznaczone miejsce otrzymany kod („mam kupon rabatowy”)
KROK 4 - oddaj krew w jednym z punktów (https://badamygeny.pl/#!/laboratoria) lub skorzystaj z otrzymanego zestawu do analizy ze śliny
KROK 5 – czekaj na wynik. Jeśli badanie oceni, że Twoje ryzyko zachorowania na raka jest wysokie, podczas bezpłatnej konsultacji z genetykiem klinicznym zostanie omówiony Twój wynik oraz możliwości wsparcia onkologa i psychologa, którzy omówią strategię potrzebnych działań profilaktycznych.

Biuro Informacji i Promocji
30.11.2018

Organizacja międzynarodowej konferencji naukowej pt. "Baltic Stem Cell Meeting IV" - zadanie finansowane w ramach umowy 780/P-DUN/2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę”.

Kierownik projektu: Prof. Mariusz Ratajczak, Kierownik Zakładu Medycyny Regeneracyjnej
Symbol WUM: 2W10/DUN05/18
Termin rozpoczęcia i zakończenia: od 2018-03-01, do 2018-12-20

Opis:

Głównym celem planowanej konferencji jest prezentacja najnowszych zagadnień oraz prac oryginalnych w dziedzinie komórek macierzystych izolowanych z dorosłych tkanek oraz wyzwań terapii komórkowej, z uwzględnieniem najnowszych terchnologii gene editing, metod ekspansji komórek macierzystych, modyfikacji ex vivo mikrofragmentów błonowych. Organizatorzy planują zapewnić wolny wstęp na konferencje studentom oraz słuchaczom Uniwersytetów Medycznych, Biotechnologicznych oraz Przyrodniczych.

Dynamicznie rozwijająca się medycyna regeneracyjna oraz aspekty praktyczne i etyczne wykorzystania komórek macierzystych są w centrum żywego zainteresowania naukowców, mediów oraz opinii publicznej. Zespół nasz zorganizował w poprzednich latach w odstępach dwuletnich (2011, 2013 oraz 2015) podobne konferencje pod nazwą Baltic Stem Cell Meeting I, II oraz III Konferencje te były finansowane z środków unijnych w ramach grantu dotyczącego Innowacyjnej Gospodarki. Konferencje te zostały niezwykle wysoko ocenione przez uczestników. Obecna konferencja, którą planujemy zorganizować jako Baltic Stem Cell Meeting IV (wrzesień 2018) zgromadzi czołowych naukowców z polski, Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Azji zajmujących się badaniami podstawowymi oraz klinicznymi zagadnień komórek macierzystych. Wykłady oraz komunikaty zjazdowe będą koncentrować się na tematach związanych z najnowszymi badaniami naukowymi w biologii komórek macierzystych, ich roli w dorosłych tkankach, w procesach starzenia oraz w chorobach nowotworowych. Planuje się również we współpracy z Polskim Bankiem Komórek Macierzystych przeprowadzenie sesji dotyczących najnowszych zastosowań klinicznych komórek macierzystych izolowanych z krwi pępowinowej, metod ich eskpansji oraz modyfikacji epigenetycznych poprawiających potencjał wszczepienia w organizmie biorcy. Jedna sesja będzie poświęcona zastosowaniu egzosomów/mikrofragmentów błonowych i efektów parakrynnych w medycynie regeneracyjnej, metodom modyfikacji ex vivo mikrofragmentów błonowych zwiększających ich potencjał przyspieszający procesy regeneracji oraz opracowaniu platform diagnostycznych w oparciu o tzw. fluid biopsy.

Międzynarodowa konferencja będzie szansą i okazją do upowszechniania, promowania i popularyzowania osiągnięć naukowych z zakresu nowotworzonej dyscypliny klinicznej jaką jest medycyna regeneracyjna oraz farmakologia komórek macierzystych. Ważna będzie dyskusja nad opracowaniem nowych, bardziej skutecznych metod leczniczych oraz diagnostycznych (mających na celu poprawę jakości zdrowia społeczeństwa), stworzeniem bazy intelektualno- badawczej w kraju dla medycyny, opracowaniem nowatorskich pomysłów dających podstawę do nawiązania ścisłej współpracy z przemysłem biotechnologicznym oraz podniesieniem konkurencyjności polskiej nauki na arenie międzynarodowej. Aktywny udział w konferencji polskich naukowców o ustalonej renomie międzynarodowej zajmujących się zagadnieniami związanymi z komórkami macierzystymi oraz medycyną regeneracyjną przyczyni się do szerzenia polskiej myśli naukowej na świecie.

Prezentacja aktualnych osiągnięć naukowych i wymiana doświadczeń są podstawowymi celami służącymi nawiązaniu współpracy, planowaniu i realizacji kolejnych projektów zarówno w Polsce jak i za granicą. Konferencja - ze względu na swój zakres - będzie olbrzymim wyzwaniem dla organizatorów - naukowców zatrudnionych w Zakładzie Medycyny Regeneracyjnej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego pod kierownictwem Prof. dr hab. Mariusza Ratajczaka. Zaplanowane koszty posłużą organizacji przedsięwzięcia mogącego połączyć ludzi mających w przyszłości szansę na międzynarodową współpracę naukową. Konferencja ta zaprezentuje osiągnięcia polskiej myśli naukowej w aspekcie dokonań międzynarodowych. Bedzie znakomitą wizytówką dynamicznych zmian w nauce następujących w naszym kraju w obszarze badań podstawowych i klinicznych w medycynie regeneracyjnej.

W ramach konferencji planujemy przeprowadzenie dwóch sesji naukowych w formie panelu ekspertów i otwartej dyskusji z uczestnikami dotyczących:

-wyzwań jakie stoją przed terapiami komórkowymi w praktyce klinicznej;

-farmakologii komórek macierzystych, opracowaniu nowych leków skierowanych na populację komórek macierzystych w dorosłych tkankach człowieka, nowotworowymi komórkami macierzystymi.

Organizatorzy planują wstęp wolny na konferencję dla studentów uczelni medycznych, biologicznych, biotechnologicznych oraz przyrodniczych.

Większość materiałów zjazdowych będzie dostępnych w formie elektronicznej, co umożliwi szeroki dostęp do informacji oraz zminimalizuje koszty związane z promocją projektu. Planujemy utworzenie zakładki poświęconej konferencji na strony internetowej Zakładu Medycyny Regeneracyjnej WUM (medycyna.regeneracyjna@wum.edu.pl) z informacjami o konferencji, szczegółowym programem naukowych oraz zakładką umożliwiającą rejestrację oraz wybór bazy hotelowej oferującej zakwaterowanie.

Planujemy druk materiałów zjazdowych oraz plakatów informujących o konferencji, które będą przesłane do Działów Promocji oraz Nauki najważniejszych Uczelni Medycznych, Biologicznych, Biotechnologicznych oraz Przyrodniczych w Polsce.

Wykłady zostaną również nagrane i będą udostępnione bezpłatnie dla osób zainteresowanych tematyką konferencji.

Biuro Informacji i Promocji
20.11.2018

Warszawski Uniwersytet Medyczny we współpracy ze Szpitalem Klinicznym Dzieciątka Jezus w Warszawie oraz Polskim Towarzystwem Hepatologicznym rozpoczął realizację Programu polityki zdrowotnej Samorządu Województwa Mazowieckiego „Program badań przesiewowych w kierunku wykrycia zakażenia wirusem zapalenia wątroby typu C”.

Celem Programu jest zwiększenie wykrywalności zakażenia wirusem HCV na terenie województwa mazowieckiego w latach 2018-2019 poprzez zwiększenie dostępności do badań wykrywających przeciwciała anty-HCV, przeprowadzenie badań, podjęcie akcji edukacyjnych oraz podniesienie poziomu wiedzy na temat profilaktyki zakażeń HCV u osób uczestniczących w Programie.

Program obejmie swoim zasięgiem grupę 7 tysięcy mieszkańców Mazowsza ze wszystkich 37 powiatów z terenu województwa mazowieckiego: białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, gostyniński, grodziski, grójecki, kozienicki, legionowski, lipski, łosicki, makowski, miński, mławski, nowodworski, ostrołęcki, ostrowski, otwocki, piaseczyński, płocki, płoński, pruszkowski, przasnyski, przysuski, pułtuski, radomski, siedlecki, sierpecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, warszawski zachodni, węgrowski, wołomiński, wyszkowski, zwoleński, żuromiński, żyrardowski.

W ramach programu prowadzone będą bezpłatne badańnia  w kierunku wykrycia zakażenia wirusem WZW C.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE ODNOŚNIE AKTULANIE PROWADZONYCH BADAŃ BĘDĄ NA BIEŻĄCO POJAWIAĆ SIĘ NA:

stronie internetowej Programu: www.hcv.wum.edu.pl

mediach społecznościowych: www.facebook.com/MazowszebezHCVwww.twitter.com/MazowszebezHCV

 

Szczegóły: www.hcv.wum.edu.pl

Biuro Informacji i Promocji
08.08.2018

1 października br. ruszy nabór wniosków o przyznanie mikrograntów na prowadzenie wspólnych projektów przez naukowców z WUM i UW. Mikrogranty pokryją koszty działań mających na celu przygotowanie projektu finansowanego ze źródeł zewnętrznych np. NCN, NCBiR, MNiSW.

Kwota dofinasowania będzie ustalana indywidualnie, w zależności od projektu. Maksymalnie można uzyskać 10 tys. złotych. Wsparcie zostanie udzielone raz na 12 miesięcy.

Otrzymane środki będzie można wykorzystać m.in. na: krótkie pobyty w zagranicznych ośrodkach naukowych, badania wstępne niezbędne do złożenia wniosku, zaproszenie uznanego międzynarodowego badacza czy też pokrycie kosztów udziału w konferencjach i seminariach.

Wniosek powinien zawierć min. dane wnioskodawców WUM i UW, plan, harmonogram, nakłady finansowe planowanego działania oraz dorobek naukowy wnioskodawców.
Pracownicy i doktoranci WUM i UW planujący wspólne przedsięwzięcie składają odrębne wnioski.

Osoby reprezentujące WUM składają wniosek w Dziale Nauki WUM (pok 419 A, 428 i 427) znajdującym się w Budynku Rektoratu przy ul. Żwirki i Wigury 61 , w godzinach 8:00-16:00, mail aen@wum.edu.pl.
Decyzję dotyczącą przyznania środków finansowych podejmą prorektorzy ds. naukowych obu uczelni.

Regulamin konkursu oraz formularz wniosku znajdują się na Stronie Działu Nauki https://dzialnauki.wum.edu.pl/finansowanie-nauki/mikrogranty-wspolne-projekty-uw-i-wum

Biuro Informacji i Promocji
11.07.2018

Narodowe Centrum Badań Jądrowych zaprasza na interdyscyplinarne studia doktoranckie Radiofarmaceutyki dla ukierunkowanej molekularnie diagnostyki i terapii medycznej.

RadFarm będzie korzystać z doświadczeń i kadry naukowej 4 jednostek: NCBJ IChTJ (instytuty badawcze), UW oraz WUM (uczelnie wyższe). Partnerzy posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie technik jądrowych, projektowania i badania leków (w tym radiofarmaceutyków), modelowania molekularnego i symulacji in silico oddziaływań lek-receptor, weryfikacji przedklinicznej i klinicznej opracowanych radiofarmaceutyków. Ponadto, współpracują w ramach Centrum Projektowania Radiofarmaceutyków Ukierunkowanych Molekularnie, CERAD – projekt znajduje się na Polskiej Mapie Drogowej Dużej Infrastruktury Badawczej. Dzięki potencjałowi technicznemu Partnerstwa doktoranci RadFarm będą mieli dostęp do najnowocześniejszych urządzeń jądrowych, aparatury do badań fizykochemicznych i biologicznych oraz nowoczesnej infrastruktury informatycznej, pozwalających na otrzymywanie całej gamy radioizotopów, opracowanie nowoczesnych radiofarmaceutyków i technologii ich wytwarzania, modelowanie molekularne, dozymetrię wewnętrzną i planowanie radioterapii. Ich prace będą się w sposób naturalny przekładać na nowe leki o działaniu na poziomie molekularnym (diagnostyka i terapia receptorowa, leki do radioterapii celowanej i spersonalizowanej a także leki wielofunkcyjne, o cechach dobranych do różnych technik obrazowych).

Doktoranci RadFarm będą uczestniczyli we wszechstronnych badaniach ukierunkowanych na poszukiwanie i projektowanie radiofarmaceutyków oraz wdrażanie procedur diagnostyczno-terapeutycznych dla schorzeń, w których obecnie stosowane metody są nieskuteczne.

Tematy prac doktorskich będą obejmować wszystkie zagadnienia powiązane z tym głównym tematem, a więc zagadnienia przygotowania materiałów tarczowych i ich napromieniania w reaktorze jądrowym i w akceleratorach, metody chemicznego wydzielania radionuklidów, znakowania ligandów, syntezy organiczne (w tym nano- i mikro- cząstek jako nośników radionuklidów) oraz, w oparciu o znajomość zasad wytwarzania leków, prawa farmaceutycznego i atomowego – zagadnienia postaci leku, powinowactwa receptorowego, farmakokinetyki, toksykologii i dozymetrii.

Więcej informacji: https://www.ncbj.gov.pl/radfarm

Biuro Informacji i Promocji
27.06.2018

Biblioteka Główna informuje, że ukazała się nowa edycja Journal Citation Report 2017 – bazy zawierającej najnowsze wartości wskaźnika Impact Factor. Baza dostępna pod adresem:

http://jcr-1incites-1thomsonreuters-1com-1000299to00fc.han3.wum.edu.pl/JCRLandingPageAction.action.

Ewentualne pytania prosimy kierować na adres oin@wum.edu.pl

Biuro Informacji i Promocji
18.06.2018

Szanowni Państwo,

zobowiązuję pracowników oraz doktorantów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego do uzyskania międzynarodowego, bezpłatnego identyfikatora ORCID (Open Researcher and Contributor ID) oraz powiązania z nim własnych publikacji w bazach Web of Science i Scopus. Identyfikator ORCID umożliwia jednoznaczną identyfikację naukowca i jego publikacji, usprawnia procesy związane z dokumentowaniem oraz analizą bibliometryczną dorobku naukowego.

W odniesieniu do pracowników powyższy obowiązek dotyczy w szczególności nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach naukowych i naukowo-dydaktycznych (asystent, adiunkt, profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny, profesor wizytujący).

W przypadku pozostałych pracowników, nauczycieli akademickich oraz pracowników naukowo-technicznych oraz inżynieryjno-technicznych do uzyskania identyfikatora ORCID zobowiązane są osoby będące autorami publikacji w czasopismach i publikacji książkowych. 

Na stronie www.biblioteka.wum.edu.pl/orcid zamieszczone zostały materiały informujące - jak założyć identyfikator oraz połączyć z nim swoje publikacje. Uzyskany identyfikator ORCID  należy wprowadzić do bazy WUM.Publikacje (Moje dane -> ORCID).

Pytania dotyczące  identyfikatora ORCID mogą Państwo kierować do pracowników Biblioteki Głównej – osobiście w Informatorium na parterze Centrum Biblioteczno-Informacyjnego, telefonicznie – 22 116 60 03, oraz mailowo –  oin@wum.edu.pl.

 Biblioteka Główna zaprasza na warsztaty, podczas których będzie można założyć identyfikator ORCID oraz powiązać z nim swoje publikacje. Więcej informacji dotyczącej  warsztatów można znaleźć na stronie www.biblioteka.wum.edu.pl/orcid.

Zgodnie z zapisami Ustawy 2.0. brak identyfikatora ORCID oraz powiązania z nim publikacji uniemożliwi uznanie prac w dorobku pracownika, jednostki i wydziału.

Z poważaniem,

Jadwiga Turło
Prorektor ds. Nauki i Transferu Technologii

Biuro Informacji i Promocji
13.02.2018

Fundacja Uniwersytet Dzieci zaprasza przyjaciół, darczyńców i wszystkich, dla których dobra edukacja jest podstawą solidnych fundamentów na przyszłość – do wsparcia Funduszu stypendialnego.

Dzięki pomocy Fundacja rocznie wspiera ponad 300 dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Fundacja wspiera również rodziny wielodzietne - studia trzeciego i kolejnego dziecka na Uniwersytecie Dzieci są bezpłatne.

Dzięki wsparciu wszystkie dzieci będą miały równe szanse w rozwijaniu zainteresowań i zdobywaniu wiedzy. I przez cały rok będą mogły uczestniczyć w zajęciach Uniwersytetu Dzieci!

www.dzieckonauniwersytecie.pl

Biuro Informacji i Promocji
08.02.2018

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE zachęca do zapoznania się z komunikatem w sprawie publicznych konsultacji w ramach przygotowań do kolejnego budżetu UE.

Komunikat

Biuro Informacji i Promocji
19.01.2018

Dom Studenta Nr 1
ul. Batalionu Pięść 9, 01-406 Warszawa (Wola)

tel.: 22 836 03 71

centrala: 22 836 03 61 

Akademik wyposażony jest w stałe łącze internetowe oraz Internet bezprzewodowy Wi Fi.

W Domu Studenta nr 1 jest sala komputerowa z pięcioma stanowiskami, sala TV, sala gier stołowych (bilard, tenis stołowy) oraz pokój cichej nauki.

Pokoje gościnne 1-, 2-, 3- osobowe wyposażone są w tapczany jednoosobowe, szafę ubraniową, segment regałowy, stolik i krzesła oraz lodówkę i czajnik elektryczny. Dodatkowo goście akademika otrzymują komplet pościeli, lampkę biurkową oraz przedłużacz i do dyspozycji żelazko i deska do prasowania.

Rezerwacja miejsc w pokojach gościnnych oraz aktualny cennik pod nr telefonu: 

 DS1 - 22 836 03 61, 22 836 03 71

 

Dom Studenta Nr 2 i 2 BIS
ul. Karolkowa 84, 01 – 193  Warszawa (Wola)

tel.: 22 631 09 91, 22 631 07 10, 22 631 56 21, 22 632 27 17

W okolicy Domu Studenta Nr 2 i 2BIS znajdują się liczne sklepy, banki, muzea, centra handlowe.

Akademik wyposażony jest w stałe łącze internetowe oraz Internet bezprzewodowy Wi-Fi, sala komputerową z siedmioma stanowiskami, dwie sale TV, sala gier stołowych (bilard, tenis stołowy) oraz pokoje cichej nauki.

Pokoje gościnne 2-,3- osobowe wyposażone są w tapczany jednoosobowe, szafę ubraniową, stolik i krzesła oraz lodówkę i czajnik elektryczny. Dodatkowo goście akademika otrzymują komplet pościeli, lampkę biurkową oraz przedłużacz i do dyspozycji żelazko i deska do prasowania.

Rezerwacja miejsc w pokojach gościnnych oraz aktualny cennik pod nr telefonu:

DS2 i 2BIS - 22 631 09 91, 22 632 27 17, 22 631 56 21

Biuro Informacji i Promocji
10.01.2018

Wysiłkiem konsorcjum złożonego z sześciu jednostek badawczych powstaje Centrum Projektowania i Syntezy Radiofarmaceutyków Ukierunkowanych Molekularnie „CERAD” – strategiczna infrastruktura badawcza dofinansowana ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. W Centrum będą poszukiwane nowe radiofarmaceutyki do diagnostyki i terapii oparte na aktywnych biologicznie ligandach działających na poziomie komórkowym i molekularnym. Połączenie technik izotopowych z molekularnymi markerami stanu chorobowego umożliwi wcześniejsze wykrywanie schorzeń i wdrożenie odpowiednich procedur terapeutycznych. Centrum ma być gotowe do połowy 2021 roku. 

Więcej informacji można znaleźć na stronie projektu https://www.ncbj.gov.pl/pl/cerad.

 

  

Biuro Informacji i Promocji
07.12.2017

Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego (IUW) jest sekcją Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii. Został powołany w celu wspierania postaw i zachowań przedsiębiorczych w społeczności akademickiej, poprzez umożliwienie weryfikowania praktycznych pomysłów, naukowych, technologicznych czy społecznych we współpracy z doświadczonymi ekspertami w bezpiecznych warunkach biznesowych.

Od grudnia oferta Inkubatora jest skierowana także do studentów, doktorantów i pracowników Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Do Inkubatora mogą zgłaszać się osoby z konkretnymi pomysłami na projekt biznesowy, społeczny lub naukowy, ale także ci, którzy dopiero poszukują inspiracji do zainicjowania własnej działalności. Do Uczestników IUW skierowana jest oferta warsztatów i zajęć, opieki eksperckiej, a także możliwość korzystania z przestrzeni.

Warsztaty

Inkubator UW oferuje darmowe warsztaty z zakresu umiejętności miękkich, technologicznych oraz biznesowych. Są to m.in. zajęcia z programowania, druku 3D czy budowy robotów, design thinkingu, organizacji czasu, negocjacji czy marketingu. Pełna lista zajęć i zapisy dostępne są pod adresem: https://iuw.edu.pl/pl/zajecia.

Przestrzeń

Inkubator UW dysponuje trzema lokalizacjami: w Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych UW (ul. Żwirki i Wigury 101, 1. piętro), na Wydziale Fizyki UW (ul. Pasteura 5), a także na Wydziale Neofilologii UW (ul. Dobra 55). Znajdują się tam przestrzenie co-workingowe, sale do pracy grupowej i warsztatownie ze specjalistycznym sprzętem, m.in. drukarkami 3D, stacjami lutowniczymi czy frezarką CNC. Zarówno sale, jak i sprzęty są dostępne po wcześniejszym ich zarezerwowaniu przez stronę www Inkubatora. Informacje na ten temat można znaleźć pod adresem: https://iuw.edu.pl/pl/sale oraz https://iuw.edu.pl/pl/sprzet.

Wsparcie ekspertów

Każdy z Uczestników Inkubatora może umawiać się na konsultacje z ekspertami z dziedzin marketingu, modeli biznesowych, personal brandingu czy kwestii prawnych. Spotkania te odbywają się w ramach Experts Day. Dodatkowo, w Inkubatorze wdrażany jest program mentoringowy, który wystartuje w styczniu 2018 roku, a także spotkania inspiracyjne “Get Inspired” ze studentami, którzy udanie funkcjonują na rynku biznesowym.

Więcej informacji dotyczących funkcjonowania samego Inkubatora, jak i dostępnej oferty można znaleźć na www.inkubator.uw.edu.pl.

 

Biuro Informacji i Promocji
20.11.2017

Zachęcamy Państwa do udziału w zbiórce pieniężnej zorganizowanej przez Pracowników Zakładu Fizjologii i Patofizjologii Człowieka na rzecz 13-letniego Janka - syna pracownicy wspomnianego Zakładu, który od urodzenia cierpi na zaburzenia ruchowe, zmaga się z wieloma niedogodnościami oraz wymaga stałej rehabilitacji. Janek w drugiej dobie życia doznał wylewu do Ośrodkowego Układu Nerwowego III/IV stopnia. W Klinice Neurologii w Szpitalu przy ul. Banacha rozpoznano u niego wrodzoną miopatię. Cierpi również na zakrzepicę oraz ma rozpoznane objawy kliniczne Zespołu Ehlersa-Danlosa – prawdopodobną przyczynę wszystkich dolegliwości. Mimo trudności (problemów z bieganiem, wchodzeniem po schodach, słabych rąk) Janek się nie poddał - poszedł do przedszkola, potem do szkoły podstawowej, gdzie nawiązał kontakt z rówieśnikami i starał się realizować dziecięce aktywności.

Niestety, w maju tego roku stwierdzono u Janka krwiaka w obrębie podudzia prawego i pseudo tętniaka w okolicy podkolanowej i musiano amputować podudzie prawe wraz z kolanem.

Zebrane fundusze zostaną przeznaczone na protezę, wózek oraz rehabilitację chłopca.

https://www.facebook.com/U%C5%9Bmiech-Janka-1049939675148539/

Jeżeli ktoś chciałby przekazać darowiznę na rzecz Janka, może wysłać środki na indywidualne konto w Stowarzyszenia Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych "Z Drewnianej". W tytule przelewu należy umieścić dopisek "Dla Janka".

NR KONTA: 02 2030 0045 1110 0000 0107 7060 z dopiskiem DLA JANKA

Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych "Z Drewnianej"
00-345 Warszawa, ul. Drewniana 8

drewniana@drewniana.org

tel. 22- 827 82 08

REGON 140154401, NIP 525-23-34-803, KRS  0000230321

Zbiórka została objęta patronatem Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Biuro Informacji i Promocji
04.10.2017

Fundacja Rozwoju Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego informuję o zatrudnieniu przez Fundację wolontariusza – pani Magdaleny Marucha-Jaworskiej, doktor nauk prawnych, która będzie świadczyła usługę doradztwa prawnego w zakresie ochrony praw autorskich (kontakt e-mail: e-law@m-serwis.pl).

Biuro Informacji i Promocji
11.09.2017

W związku z pytaniami użytkowników o trafiające do ich skrzynek e-maile z prośbą o podanie loginów i haseł do poczty lub e-maile z odnośnikiem do formularzy i prośbą o wypełnienie formularzy, w których jednym z wymaganych pól jest hasło do konta pocztowego,

uprzejmie informujemy, że Dział Informatyki WUM (ani żadna wiarygodna firma) NIGDY NIE PROSI o podanie danych dostępu (nazwy konta i hasła) e-mailem lub poprzez wypełnienie formularza.

Takie działanie ma na celu wyłudzenie prywatnych informacji. Atakujący, podszywając się pod Dział Informatyki, bank czy urząd chce ukraść hasła do kont, a następnie wykorzystać je do różnego rodzaju oszustw. Coraz popularniejsze stają się również prośby o podanie nazwy użytkownika i hasła do konta pocztowego (która rzekomo zostało zablokowane przez administratorów). Uzyskanie tych danych umożliwia oszustom zalogowanie się do konta użytkownika, i przede wszystkim dokonywanie ataków na kolejne serwery poczty (wysyłanie spamu i prób wyłudzanai haseł do innych osób).

Filtry antyspamowe działające na serwerach WUM wychwytują i blokują większość tego typu e-maili, jednak może się zdarzyć, że e-mail służący do wyłudzenia danych użytkownika się przez nie przedostanie. Ostanie e-maile z próbami wyłudzania haseł były wysyłane z, przechwyconych przez przestępców kont pocztowych, dlatego też udało się tym e-mailom przedostać przez zabezpieczenia. Po każdej próbie ataku rozbudowywany jest nasz system zabezpieczeń na serwerze pocztowym o kolejne reguły wykrywania prób ataku, nie gwarantuje to jednak 100% blokowania takich prób.

Dlatego też ponownie uprzejmie prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile i nie klikać linków podanych w ich treści. W razie wątpliwości prosimy o przesłanie podejrzanej wiadomości do administratorów sieci na adres it@wum.edu.pl. Dział Informatyki (ani żadna wiarygodna firma) NIGDY NIE PROSI o podanie danych dostępu (nazwy konta i hasła) e-mailem lub poprzez wypełnienie formularza.

Pomimo publikacji i rozsyłania przez Dział Informatyki WUM I Biuro Informacji i Promocji WUM, ostrzeżeń przed opisanymi próbami wyłudzania haseł, niestety co kilka dni zdarzają się osoby: pracownicy, doktoranci bądź studenci WUM, ujawniający swoje hasło do poczty.

Biuro Informacji i Promocji
14.03.2017

Pracownia Hodowli Zwierząt Laboratoryjnych oferuje:

- zwierzęta laboratoryjne z własnej hodowli utrzymywane w warunkach konwencjonalnych

- możliwość utrzymywania zwierząt w doświadczeniu oraz korzystania z sali operacyjnej i pokoju zabiegowego. Podczas zabiegów chirurgicznych możemy zapewnić asystę wykwalifikowanych pracowników Pracowni.

Pracownia prowadzi hodowle:

Myszy: BALB/c, C57Bl/6, C57Bl/6-Foxp3, F1 C57Bl/6 x CBA

Szczury: WISTAR, mib/mib na podłożu genetycznym  Lewis, Lew/Han, tl/tl

Ma możliwość utrzymywania:

- gryzoni (myszy, szczury)

- królików                                                                             

- świń domowych i świń miniaturowych np. getyńskich

A po zakupie odpowiedniego sprzętu także chomików oraz świnek morskich.

Do wyboru dwie lokalizacje Pracowni: przy ul. Pawińskiego 3c oraz przy ul. Chałubińskiego 5.

 

Osoby zainteresowane proszone są o kontakt z mgr Anną Kosowską tel.: 600814456 lub akosowska@wum.edu.pl

Więcej informacji na stronie: http://zwierzetarnia.wum.edu.pl/content/pracownia-hodowli-zwierzat-labor...

Biuro Prasowe
18.11.2016

Fundacja dba o wyposażenie kuchni i salonów w szpitalu, z których korzystają chorzy i ich bliscy, dostarcza także inspiracji naukowych i kulturalnych, by pobyt dzieci w szpitalu był przyjemniejszy i nie stanowił dla nich bariery edukacyjnej. Wolontariusze są potrzebni, żeby wspomóc serwis porządkowy w przestrzeniach rodzinnych oraz organizację wydarzeń kulturalno-naukowych dla małych pacjentów (warsztatów, pokazów, koncertów). 

Z każdym Wolontariuszem podpisywana jest umowa. Warunkiem koniecznym, by do nas dołączyć, jest dobry stan zdrowia.

Fundacja zaprasza na kawę – poznajmy się – wystarczy napisać lub zadzwonić: Katarzyna Nowakowska, tel. 502 406 407, katarzyna.nowakowska@frm.org.pl. Więcej o Fundacji na profilu Fb i na stronie: www.frm.org.pl.

Warto zaangażować się w Wolontariat – dobro zawsze do nas powraca!

Biuro Informacji i Promocji
12.07.2016

Dział Współpracy z Zagranicą uprzejmie informuje, że w dniu 24.03.2016 roku Warszawski Uniwersytet Medyczny podpisał umowę na zakup i dostawę biletów lotniczych krajowych i zagranicznych z Biurem Podróży eTravel S.A.z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 02-625), przy ul. Woronicza 15.

Wszystkie bilety lotnicze należy rezerwować i realizować wyłącznie w w/w biurze.

Bilety zakupione w innych biurach nie będą rozliczane przez WUM!

Zamówienia mogą być składane:

1)     telefonicznie na numer: 22 482 01 02

2)     faxem na numer: 22 567 31 01

3)    e-mailem na adres: cuw-bilety@nbt.plslawomir.chudzik@etravel.pl  

Uwaga! Osoby nie będące pracownikami WUM, jak również studenci i doktoranci, nie mogą otrzymać zaliczki na wyjazd. W takim przypadku WUM dokonuje przedpłat (hotelowych, opłaty zjazdowej, podróży) lub refunduje poniesione koszty po przedstawieniu faktur/rachunków wystawionych na WUM.

Dokumenty związane z wyjazdem służbowym za granicę należy składać do Działu Współpracy z Zagranicą, pokój 623.

Rozliczenia finansowe z wyjazdu dokonuje się w Dziale Finansowym, pokój 420.

Wszelkich dodatkowych informacji związanych z wyjazdami służbowymi za granicę udziela:

Dział Współpracy z Zagranicą
ul. Żwirki i Wigury 61, pok. 623
02-091 Warszawatel.: 22/ 57 20 310

Warszawski Uniwersytet Medyczny na Facebook
Warszawski Uniwersytet Medyczny na Instagram
Warszawski Uniwersytet Medyczny na Youtube
Warszawski Uniwersytet Medyczny na Twitter